Bár a koronavírus miatt szünetel a német labdarúgó-bajnokság, egy magyar hölgy továbbra is serényen dolgozik az FC Bayern csapatánál


Minden sikeres férfi (cég) mögött áll egy nő. Ha a vendégszeretet elsődleges szempont: a magyarokban bátran bízhatsz. Így gondolkodhatott a müncheni labdarúgócsapat vezetősége, amikor felvették Ábrahám Katalint, az FC Bayern székházának háziasszonyát.

A kezdet: szobalányként egy müncheni hotelben
Mesélj, kérlek arról az útról, ami a bajor klubhoz vezetett.
Székesfehérváron születtem. A nyolcvanas évek végén megismerkedtem egy szerb sráccal, aki a Dunai Vasműben dolgozott hegesztőként. A szerelemből házasság lett, és Szerbiába költöztünk. 1990-ben világra jött a lányom, Daniela, 1993-ban a fiam, Stefan. Belgrádban éltünk, de 1999 tavaszán, a délszláv háború kapcsán egyre bizonytalanabbá vált a helyzet. Férjemmel végül összepakoltunk, a gyerekekkel együtt autóba ültünk, és Magyarországra utaztunk. Aznap este hallottuk a hírekben: a NATO megkezdte a légitámadást Belgrádban…

Bár Dunaújvárosban béke volt, a család élete picit átalakult.
A férjemnek hiányzott az otthona, a háborús helyzetben különösen aggódott a szüleiért, rokonaiért. Végül a lányunkkal együtt hazaköltözött, és elváltak az útjaink.

Egy ideig banki ügyintézőként dolgoztál, majd Németország felé sodort a szél.
Szerettem a munkámat, de az akkori párom, most már férjem építési vállalkozása nehéz időket élt. Egyre több megbízás maradt kifizetés nélkül, ezért 2013-ben Münchenben próbáltunk szerencsét. Aki Bajorországban él, ismeri az „ördögi kört”. Lakást akkor kapsz, ha fel tudsz mutatni háromhavi bérpapírt. Ahhoz meg, hogy dolgozz, valahol aludnod is kell. Az első hónapokban átmeneti szállásokon, olykor hatágyas szobákban laktunk, férjem munkatársaival együtt. Kemény időszak volt.

A kitartás végül meghozta a gyümölcsét.
Anti németországi vállalkozása szépen fejlődött, egyre több megrendelést kapott az építőiparban. Találtunk lakást is. Én 47 évesen egy ötcsillagos müncheni szállodában dolgoztam szobalányként. A szerb nyelvtudásom segített a beilleszkedésben: tudtam kommunikálni a szerb főnökasszonyommal. A napi 13-14 szoba kitakarítása után esténként intenzív német nyelvtanfolyamra jártam. Megterhelőek voltak a mindennapok, de kárpótoltak a munkatársak. Több magyar is dolgozott akkor a szállodában, egymást támogattuk. Ha valaki nem lett kész a megszabott időre, besegítettünk neki. Ma már egyikőnk sem dolgozik a hotelben, viszont egy életre szóló, jóban-rosszban összetartó baráti társaság alakult ott ki.

Te hol helyezkedtél el a szálloda után?
Egy üzleti konferenciákra szakosodott hotelben, egy másik szerb főnök keresett felszolgálókat. Soha nem dolgoztam ilyen munkakörben, de jelentkeztem, felvettek, és szépen lassan belejöttem. A youtube-ról tanultam meg például, hogy hogyan egyensúlyozzak a tányérokkal a kezemben. Egy idő után 200-250 ember reggeliztetését és ebédeltetését koordináltam. Szerettem, de hétvégén és ünnepnapokon is helyt kellett állni, ami a családi élet szempontjából egyre terhesebbé vált.

Kata és Anti 2018-as esküvőjén Dunaújvárosban: együtt a müncheni barátokkal

Ekkor került a képbe az FC Bayern labdarúgócsapata.
2019 januárjában, az akkori főnökasszonyom hívta fel a figyelmemet az állásajánlatra. A részletes feladatkört eleinte nem ismertem, de motivált, hogy hétfőtől péntekig tartó munkarendről volt szó. Szüleim Kisapostagon, a lányom és az unokáim Dunaújvárosban, a fiam Budapesten él. A hazautazások, baráti találkozók, az otthoni, jó hangulatú disznóvágások tervezhetőbbé válhattak. 

Mi a feladatod háziasszonyként?
Alapvetően a székházban dolgozó vezetők, irodai dolgozók munkáját teszem komfortosabbá. Kávét, teát, reggelit vagy tradicionális bajor ételeket (pl. kolbász pereccel) szolgálok fel nekik, vagy az éppen érkező vendégeknek. Próbáltam egy kis kreativitást is csempészni a mindennapokba: a megmaradt gyümölcsökből tálakat vagy különböző italokat szoktam készíteni. 

Mennyire voltál zavarban, hogy olyan emberek mellett dolgozol, mint Uli Hoeneß vagy Karl-Heinz Rumenigge, az FC Bayern volt illetve jelenlegi elnöke?
Tisztában voltam azzal, hogy egy előkelő, világsztárokkal teli klub alkalmazásában fogok állni. Egészséges tisztelettel, de a rajongást mellőzve álltam a dologhoz. Rumeniggével érdekesen alakult a közelebbi megismerkedésünk. Megkértek, hogy töröljem le az asztalát. Egy picit nehezen megközelíthető, elég makacs foltról volt szó, de gondoltam, végzek vele, amíg tart a vezetők megbeszélése. Pechemre Rumenigge idő előtt jött be a szobájába, és kérdő tekintettel nézett rám, hogy mit keresek négykézláb az asztala alatt… 😀 Tisztáztuk a helyzetet, és jót nevettünk rajta. Legyen szó vezetőről, játékos-megfigyelőről, vagy épp valamelyik titkárnőről, mindegyiket udvarias és tisztelettudó embernek ismertem meg. Hasan Salihamidžić sportigazgató a minap tudta meg, hogy beszélek szerbül is, és nagyon megörült neki.

Hogyan változott meg az egyesület élete a koronavírus kapcsán?
Március 20-tól, a kijárási korlátozások bevezetése után leálltak az edzések, a játékosok otthon, egyénileg készültek tovább. A székházban folyó munka is átalakult az új szabályozásnak megfelelően. Ahol lehetett, ott home office munkavégzést biztosítottak, a tárgyalásokat videókonferencia keretében oldották meg. Néhányan továbbra is bejártak az irodájukba, de ők is ügyeltek a távolságtartásra és az egyéb higiéniai előírásokra. Bár minimálisra csökkent a székházban dolgozók száma, az én munkámra továbbra is igényt tartanak.
"Megterhelőek voltak a mindennapok, de kárpótoltak a munkatársak."

Ráadásul hálásak is érte.
Igen, a minap az egyik játékos-megfigyelőtől kaptam egy saját kézzel írt kártyát, amiben megköszönte, hogy ilyen szívélyesen gondoskodom róluk, és jelezte, hogy a pozitív kisugárzásom ajándék minden ott dolgozónak. Jólestek a szavai. A mostani munkaerőpiaci helyzetben szerencsésnek tartom magam, hogy van munkám, és valóban igyekszem kellemesebbé tenni a mindennapokat, akár csak egy frissen facsart narancslével is. Nevetni szoktak, amikor beviszem az irodájukba, és jelzem, hogy megérkezett a „szobaszerviz”.  

Mikor indulhat be újra a klub élete?
 Kisapostagon az unokákkal
Április 6-tól, az illetékes hivatalokkal való egyeztetés után, a higiéniai előírásokat továbbra is maximálisan betartva, megkezdődtek a kiscsoportos, közös edzések. Április 30-ig biztosan szünetel a bajnokság. Markus Söder, bajor miniszterelnök lehetségesnek tartja, hogy május 9-től zárt kapus mérkőzésekre kerüljön sor, de egyelőre minden bizonytalan. A háttérmunka, a jövőre vonatkozó tárgyalások természetesen folyamatosan zajlanak.

A koronavírus átrendezte mindannyiunk életét. 
Benned milyen gondolatok fogalmazódtak meg a jelenlegi helyzetben?
Hálás vagyok mindazért, amit eddig megélhettem. Érdekes, hogy a szerb nyelv ismerete sok élethelyzetben kisegített, és neki köszönhetően még szélesebb ismeretségekre tehettem szert. A nehéz időszakoknak, és az ott tanult alázatnak köszönhetően tudom igazán értékelni a jelenlegi munkámat. Örülök annak, hogy bár Németországban lakunk, a férjemmel együtt egy összetartó, egymást támogató, müncheni magyar baráti kör tagjai lehetünk. Remélem, hogy hamarosan a Magyarországra utazás is lehetővé válik, és újra találkozhatom a gyermekeimmel, unokáimmal és a szüleimmel. Akkor lesz igazán teljesen kerek a világ számomra.


További tartalmakat, videókat a blog Facebook oldalán találsz. 
Bloglovinon is megjelennek az írásaim.
 

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések