Czeizel Endre: optimális családtervezési modell?

Végignéztem Pataki Zita "Az utolsó lombik" című vlogját. Hitelesen ábrázolt egy élethelyzetet, amely közvetlenül vagy közvetve az emberek több csoportját is érinti.


A lombikprogramban résztvevőknek megterhelő lehetett végignézniük a sorozatot. A sok negatív élmény, tapasztalat feldolgozásában viszont segíthetett. Azt érezhették: kimondásra kerülnek végre a problémák, a sok szorongás amit átéltek. Lelki támogatást kaphattak.

A családtagok, hozzátartozók, barátok igyekeznek a pár mellé állni. Próbálnak tanácsokat is adni. Ha ez sokszor sutára is sikerül, a jó szándék vezérli őket. (Csak sokszor mégis robbanás a vége, mert emberből vagyunk.) Elveszve érezzük magunkat: fene tudja, mi lenne épp a "jó". Kérdezzem? Mondjam? Csak hallgassam meg? Hagyjam békén? Hallottam valamit, továbbítsam neki?

Ha eddig azt gondoltuk, hogy tudjuk, min megy keresztül egy pár a lombikprogram során: a vlog segítségével igazán átélhettük. Én is türelmetlen voltam, hogy péntekre maradt az utolsó rész. Megtapasztalhattam viszont azt az érzést (pontosabban annak még így is csak a töredékét), amit a sikeres fogantatás felé vezető úton sokan átélnek.

A videó közvetve érinti azokat a párokat is, akik még csak a gyermekvállalás gondolatánál tartanak. Nem is olyan egyszerű ez az egész? Vagy mégis? Sietnünk kellene? Egészséges vagyok? Termékeny vagyok? Mire kellene odafigyelnem nekem és a páromnak? Vagy épp semmire, csak hagyjuk, hogy történjenek a dolgok a maguk útján? Táplálkozás? Mennyi időnk van még? Spontán? Tervezzük?

31 éve a Czeizel Endre által kidolgozott Optimális Családtervezési Program (egyik) eredményét testesítem meg. Már régóta terveztem, hogy írok róla. A környezetemben eddig úgy tapasztaltam, hogy kevésbé ismertek a program által kínált kivizsgálási lehetőségek.

A tanácsadáson azok is részt vehetnek, akik egyelőre a kérdéseikre szeretnének választ kapni, és később lépnének csak a tettek mezejére.

"A program keretében a pároknak lehetőségük nyílik rá:
  • hogy a felmerülő kérdéseiket, problémáikat a védőnővel megbeszéljék,
  • hogy egészségi állapotukat részben alapos kikérdezéssel (anamnézis felvétele), részben szűrővizsgálatok elvégzésével megismerjék,
  • hogy a várható gyermekáldás esetleges nehézségei időben kiderüljenek"
Forrás és további részletek: http://www.csaladtervezesi-tanacsadas.hu/ 
Elérhetőség: 06-1-38-38-477, 06-1-363-22-29, 06-1-363-52-72

Nincs tuti recept. Valakinek a spontaneitás jön be. Másnak a kivizsgálásokkal kiegészített tudatos tervezés. Neki meg egy "harmadik módszer" vált be. Valakinek egyik sem.

Sokan csak információkat szeretnének. Az alábbi oldalakat (a teljesség igénye nélkül) érdekesnek találtam ebben a témában:

Részletes leírás a Családtervezési és Gyermekegészségügyi Szolgáltatási Osztályon tapasztalt családtervezési tanácsadásról itt és itt.

Dr. Czeizel Endre: családalapítás 3 pontban

"Mennyi időm van még?"

Dr. Czeizel Endre: "Felkészülés a fogamzásra"

Dr.  Dékány Ágnes: otthoni praktikák

Családtervezési tanácsadás:
Czeizel Intézet
Istenhegyi Géndiagnosztikai Centrum
Róbert Károly Kórház


Valami újdonságot keresel a Facebookon? Nézz be ide. Követhetsz Bloglovinon is
Ki írja a blogot? A "Rólam" fül alatt találod.
Kérdésed van? Szeretnéd megosztani a véleményedet velem? Elérhetőségek itt.



Korábbi bejegyzések az alábbi linkeken:

Egy németországi térdműtét tapasztalatai

Ha ilyen okoska vagy, miért nem itthon élsz?

Családalapítás Németországban - 1. rész: családi pótlék

Családalapítás Németországban - 2. rész: adókedvezmények (demográfiai kitérővel)

Családalapítás Németországban - 3. rész: a gyermek első három évében kapható ellátások

München egy magyar gimnazista lány szemével

Lebontják a csarnokot

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések